Szabadnap a léleknek

Sziasztok!
A mai nap a relaxációról szeretnék beszélni, ami sokkal fontosabb, mint gondolnátok. Ugyanis a lelki megbetegedés rövid időn belül kihat a testre, és komoly betegségeket is idézhet elő. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem törődnek önmagukkal, nincs egy napjuk arra, hogy teljesen megújuljanak. Ebben szeretnék most nektek segíteni!

Gondolkodjunk el azon, mikor volt utoljára olyan nap, amikor önmagunkkal foglalkoztunk, pihentünk és kényeztettük magunkat. Régen, ugye?

Tudom, hogy most jönnek azok a válaszok, miszerint "nincs időm a családom mellett", vagy "a munka miatt örülök, ha a házimunkára jut időm". Én ezzel teljesen tisztában vagyok, de ne felejtsétek, minden fejben dől el! Relaxálni lehet gyorsan is, egy kis kényeztetést mindenki megérdemel!

Az én kedvenc relaxációs formám - ha a legegyszerűbbeket nézzük - az az "otthoni wellness". Nem nehéz! Minden héten válassz egy napot vagy egy délutánt, amit önmagadra szánsz. Nálam ez a vasárnap, mégpedig azért, hogy a következő hetet felfrissülve kezdjem!
Az otthoni wellness azt jelenti, hogy a fürdőszobát teljes mértékben elfoglalod, és berendezed. Nem kell hozzá sok minden, elég pár gyertya, habfürdő és a kedvenc könyved, vagy egy tál gyümölcs. A forró fürdő nem csak megnyugtat, jótékony hatással is van a szervezetre: az őszi és téli időszakban gyakori a megfázás, ilyenkor sokan választják ezt az ellazulást, ugyanis a testet a lázhoz hasonlóan felmelegíti, így az segíti a gyógyulást. Ha illóolajakat is használunk a fürdőhöz, még egy pozitív hatást érhetünk el, ugyanis az illat tisztítja a légutakat.
Miután kellően kiáztattuk magunkat, fontos, hogy zuhanyozzunk le, hogy a ránk ragadt piszkot lemossuk. Ezután jót tesz egy kellemes illatú testápoló, ami nyugtatja a bőrt. Én ez után szoktam a haj- és arcápolást, amit egy későbbi bejegyzésben részletezni fogok!

Többféle relaxáció létezik, többek között a nyaralás - amiről már szót ejtettem korábban. Ezt persze nem mindig tehetjük meg, de a meditációra tudunk időt szánni!
10 percig tart az egész: keressünk a lakóhelyünk közelében egy kellemes parkot, vagy az udvaron is megfelel egy olyan rész is, ahol csend és nyugalom van. Az a lényeg, hogy egyedül legyünk, senki ne zavarjon meg!
Az én kedvencem az, mikor becsukom a szemem, s elképzelem, hogy egy virágoskertben vagyok. Koncentráció fontos, ezért szükséges a csend és a magány! A virágoskertben gyermekként ugrálok, boldog vagyok, mindent részletesen elképzelek. A kis patakot, ahogy csordogál, a színes pillangókat, amint egyik virágról átszállnak a másikra. Ez a virágoskert a szíved! Ezzel a gyakorlattal tanulhatsz a szívedre meditálni.
Miután befejezem ezt a gyakorlatot, teljes megnyugvás járja át a testem. Nem telik sok időbe, mégis hasznos, és ki tudok lépni egy picit a zűrös hétköznapokból.
A lényeg, hogy a saját szívedre koncentrálj!

Képtalálat a következőre: „driving gif tumblr”A relaxációval hasznos dolgokat is elérhetsz, méghozzá ha a hobbiddal foglalkozol! Megnyugtatja a lelkedet és fejleszti a kreativitásodat is. Az én hobbim a sütés, megnyugszom tőle, és még a többiek is jól járnak! :) A másik hobbim pedig az autóvezetés. Igen, lány létemre szeretem az autókat - és tudok vezetni is. Megnyugtat, hogy csak megyek ki a világból, miközben hangosan szól a zene. Mindegy, hogy mi a hobbid, ha nem káros az egészségedre, szabadidődben gyakran foglalkozz ezzel!

Ezek szerintem a legkönnyebben kivitelezhető relaxációs gyakorlatok és tevékenységek. Emellett még fontos tudni, hogy a gyógyteák is jó hatással vannak az idegrendszerre, és egyéb ételek is, amit később bővebben kifejtek.

U.i.: Sajnálom, hogy nem jelentkeztünk, de Serena tanul a nyelvvizsgára és az érettségire, én pedig az év végi vizsgámra készülök. Következő bejegyzéseink már több újdonsággal és izgalommal lesz tele!
További szép napot!

1 megjegyzés: