Gyógytea, avagy az ember legjobb barátja

Sziasztok!
Mostani bejegyzésemet a gyógyteák pozitív hatásairól készítettem tapasztalataim alapján, ugyanis pár éve kezdtem el fogyasztani. Egy kórházi gyakorlatom alkalmával volt szerencsém találkozni egy idős hölggyel a sebészeten. Csonttörés miatt feküdt bent, de nekem már első látásra feltűnt, hogy van benne valami különleges, így hát odamentem hozzá beszélgetni. Bemutatkoztam, és ambuláns lapjára pillantottam, ahol fel volt tüntetve az életkora, amin én magam is meglepődtem. A hölgy 82 éves volt, de 20-30 évet simán letagadhatott volna! Sima bőre volt és hosszú, egészséges haja! Mosolygott, kedvesen kezdett velem beszélgetni. Elkezdte mesélni az életét - mint általában az idős emberek a kórházban -, mikor szóba hozta a gyógyteákat. Fiatalkora óta issza a gyógyteákat, és életében - a szülésen és a kötelező vizsgálatokon kívül - most volt először kórházban. Semmilyen betegséggel nem küzdött, a vérvétel eredménye is teljesen jó volt. Ezek után egyből elkezdtem olvasgatni a gyógyteákról, és egy idő után én is elkezdtem fogyasztani. Most szeretném veletek megosztani a kedvenc gyógyteáimat, amiknek a hatását minden alkalommal tapasztaltam!

Fontos tudnivalók a gyógyteákról:
- Gyógyteák készítése alkalmával kerüljük a fém eszközök használatát!
- Minden gyógyteát csak mértékkel fogyasszunk!
- Ha fejfájást vagy bármiféle panaszt okoz egy fajta tea, ne fogyasszunk többet belőle!
- Ne vigyük túlzásba!
- Ne filtereset használjunk!

Csipkebogyó tea
A legjobb C-vitamin forrás! Antioxidáns hatású, s erősíti az immunrendszert, így a téli napokra ajánlott napi fogyasztása!
Elkészítése: 2-3 g-ot 2 dl felforralt vízben hagyjunk ázni 10-15 percen keresztül, zárt edényben, majd szűrjük le.

Kamilla tea
Emésztési panaszok, gyomorgörcs és puffadás ellen hatásos, valamint jó a szájüregi gyulladásokra is.
Elkészítése: 2-3 g-ot 2 dl felforralt vízben hagyjunk ázni 10-15 percen keresztül, zárt edényben, majd szűrjük le.

Citromfű tea
Nyugtató hatású. Én az érettségi időszakban minden reggel ezzel kezdtem a napot, a gyomorgöcsöm elmúlt és nyugodtabban mentem az iskolába, így a teljesítményem is jobb lett. Ezen kívül esténkén is szoktam meginni egyszer-egyszer, ezáltal könnyebben alszom és nem ébredek fel éjszaka. Emellett fogyasztható nyugtalanság és ingerlékenység esetén is!
Elkészítése: 2-3 g-ot 2 dl felforralt vízben hagyjunk ázni 10-15 percen keresztül, zárt edényben, majd szűrjük le.

Kakukkfű tea
Megfázás, baktériumos megbetegedés ellen hatásos. Gátolja a baktériumok szaporodását, és fertőtlenít is egyben. Emellett rossz lehelet ellen is szokták alkalmazni. Pár hónapja nagyon beteg voltam, olyannyira, hogy egy antibiotikumos kúra sem segített rajtam. Megittam egy csésze kakukkfű teát, és másnapra semmi bajom nem volt! Ugyanez történt az édesanyámmal is, egy nap alatt átment rajta a szörnyű nátha.
Elkészítése: 2-3 g-ot 2 dl felforralt vízben hagyjunk ázni 10-15 percen keresztül, zárt edényben, majd szűrjük le.

Cickafark tea
Ez a nők legjobb barátja. Főként menstruációs görcsök ellen alkalmazható, de emellett jó még étvágytalanságra és emésztési zavarokra.
Elkészítése: 2-3 g-ot 2 dl felforralt vízben hagyjunk ázni 10-15 percen keresztül, zárt edényben, majd szűrjük le.

Zöld tea
Szerintem a zöld tea a legjobb és leghasznosabb a gyógyteák közül! Rengeteg pozitív hatása van, többek között megelőzi a daganatos megbetegedéseket, valamit a fogszuvasodást is! Megakadályozza a magas vérnyomást, stresszoldó hatása mellett zsíroldó hatással is rendelkezik! [napi 3 csésze az étkezések után, havi 2 kg-ot tüntet el] Kávé helyett ajánlják. Én nem mindig ezt iszom, mert nem szabad folyamatosan, de kávé helyett ajánlják, ugyanis a kávé koffeinje a gyomorban szívódik fel, a zöld teáé viszont a belekben, tehát a zöld tea hatékonyabban és egyenletesebben élénkít. Emellett serkenti az agy működését is!
Elkészítése: 2-3 g-ot 2 dl felforralt vízben hagyjunk ázni 3-5 percen keresztül, zárt edényben, majd szűrjük le.

Remélem, hogy hasznosnak találtátok, és ti is bátran kipróbáljátok ezeket a csodaszereket! :)
További szép napot!

Felejthetetlen utazás

Sziasztok!
Ne haragudjatok, hogy csak most jelentkezem, de az utóbbi időben rettentően elfoglalt voltam. De most itt vagyok, meghoztam én is a beszámolót a nyaralásomról, remélem, hogy tetszeni fog!

Kréta

Azt mondják, egy kis kiruccanás sosem árt, de ha 2 hétről van szó, az ember teljesen magán kívül van, na persze jó értelemben. Két hét teljes feltöltődés, két hét szabadság, két hét stresszmentes élet.
Nos, akkor bele is kezdek. Június 21-én este 11-kor indultunk Budapestre. Az út nem volt hosszú, de elég fárasztónak ígérkezett. Amint megérkeztünk a reptérre és becsekkoltunk, már minden sokkal nyugodtabb kezdett lenni. Kb. 2 órát repültünk, mire megérkeztünk Krétára. Az idő pompás volt, és tudtam, hogy mindent, amit lélekben otthon hagytam, az otthon is marad, vagy fogalmazhatom úgy is, hogy két hét az új, de nem örökre szóló életemben. Ez is elérkezett és mi sem jobb egy várva-várt út, mint mikor bekövetkezik. A transzfer készen állt, hogy elvigyen minket a szálloda ajtajáig. Miután átléptük a hotel kapuját, rögtön csillogni kezdtek barna szemeim. Egyszóval minden tökéletesnek tűnt. Nos, attól függetlenül, hogy fáradtak voltunk, hisz órákon át csak utaztunk, tettünk egy óriási sétát a hotelen belül. A hotel nagy területet vett igénybe, minden más más helyen volt, egymástól kicsit távol, így bőven volt alkalmunk gyalogolni. Rengeteget sétáltunk a parton, az éttermek mellett, az üzletek előtt, és ez mind egy szállodán belül volt.
A 15 napunk mindig máshogy telt el, így nem is volt unalmas. Rengeteg programon vettünk részt, minden este újabb és újabb műsorokat láttunk. Vízi sportokat űztünk, de amit egész ittlétünk alatt csináltunk, az az úszás volt. Imádok úszni, többek között ez a kedvenc sportom, úgy gondolom, az úszás nem csak testileg, de lelkileg is kiegyensúlyozottá tesz, hisz ez lett velem is.
A sport mellett persze bőven akadt némi lustálkodás is, ezalatt a napozást értem. Ilyenkor rengeteg D-vitamint kap az ember. Hiába nevezem meg a lusta címszóval, mégis hasznos egy tevékenység, feltöltött rendesen. Szeretek napozni. Szeretem azt a feelinget, amikor érzem, hogy a testem magába szívja a nap fényét, és ehhez már csak egy tál hideg gyümölcs tett be.
Jobbnál jobb dolgokat ettünk. Az ilyen melegbe mégis a hideg gyümölcs esett a legjobban. Rengeteg zöldséget és húst fogyasztottam, és kipróbáltam egy új ételt: csiga.
Italokból is voltak nagyon finomak, többek között egy helyi specialitásuk: rhaki. Valahogy úgy tudnám körbeírni, hogy meglehetősen hasonlít a vodkához. Emellett meg kell, hogy említsem, náluk minden gyümölcsös italt, akár alkoholos is, mindent 100%-os gyümölccsel higítanak.
Ami igazán meglepetés volt számomra, voltam már pár helyen életem során, de egyik sem ér fel ehhez a kínálathoz. Köszönöm a családomnak, akik megadták nekem ezt a jólétet! Nélkülük most nem tudnám, milyen érzés pl. 1000 méter magason és hegyeken át vezetni, vagy akár egy 8000 fős yachton ülni. Élménydús program volt mindkettő, hiányozni fognak és már most hiányzik az ott töltött idő.
Minden gondomat hátrahagyva örülök, hogy ilyen nyaraláson vehettem részt. Szeretném, ha jövőre is ilyen felejthetetlen emlékeik lennének. Remélem, tetszett az élménybeszámolóm, ha esetleg bármi kérdésetek van, vagy akár érdekelne néhány dolog, akár Krétával is kapcsolatban, szívesen válaszolok. XOXO

U.i.: A következő bejegyzéseim már készülődnek, ami főleg sporttal kapcsolatos jótanácsokat tartalmaz.

Nyaralás - tökéletes relax!

Sziasztok!
Az elmúlt 2 hétben mindketten nyaralással töltöttük az időnket - sajnos külön. De ebben az a jó, hogy rengeteget tudunk egymásnak mesélni, megismerünk különböző kultúrákat, amelyeket átadunk a másiknak. Természetesen veletek is szeretnénk megosztani ezeket, miközben elmondjuk, mit csináljatok a nyaralás alatt, hogy teljesen ellazuljatok testileg és lelkileg is!
Nos, én kezdeném a nyaralásom bemutatását Horvátországgal.

Horvátország

Egyből a tengerpart jut az eszedbe, igaz? Ez nem véletlen. Horvátország gyönyörű tengerparttal van
megáldva! Az emberek barátságosak, az időjárás egyszerűen csodálatos. Séta a forró homokban és a sós tenger kellemes hangja teljesen ellazít - legalábbis kellene, de tudjuk, hogy ez nem ilyen egyszerű. Meg kell tanulni lesöpörni a válladról a stresszt!
Legyen egy döntésed: amint elhagyod a várost/megyét/országot, hagyd magad mögött a problémát. Nem nehéz, egyszerűen csak ne nézz hátra! Az elme mindenre képes, s ha már ezt eldöntöd, nagy eséllyel semmi nem tudja elrontani a nyári hangulatot.
Ugyanígy voltam. Akadt egy-két probléma, ami miatt néha még aludni sem tudtam, s amint átléptem az országhatárt, eldöntöttem, hogy a problémáim Magyarországon maradnak. Elvégre megvárnak, nem? Hát de!
Ez az első - nem túl nagy - lépés ahhoz, hogy teljes nyugalom vegyen körbe.

Mi az, ami még fontos lehet? Biztosan felmerül a kérdés, hogy ugyan miért kell minden apró részletre figyelni nyaraláskor? Elmondom, miért: mert ha egy picike probléma is megjelenik, már tönkretehet mindent.
Ha mindent meg szeretnél tenni annak érdekében, hogy a tested és lelked teljes relaxáción essen át, akkor hallgass rám, és fogadd meg a tanácsaimat! Elvégre a pihenés miatt mész nyaralni, nem?

Kezdjük a pakolással. Pár nappal előtte érdemes elkezdeni összeszedni a holmikat, amiket vinni szeretnél, így nem az utolsó pillanatban kell kapkodnod. Érdemes egy listát írni, és az alapján bepakolni. Mindennapi dolgokat is írj föl, mint a telefontöltő, mert kellemetlen tud lenni, ha fontos dolgokat felejtesz otthon, és az út közepén jut eszedbe!

Szó volt arról, hogy hagyd otthon a problémáidat. Helyettük vidd magaddal a családodat, barátaidat, szerelmedet. Lényeg, hogy olyan emberek vegyenek körül, akikkel mindig jól érzed magad!
Ne félj kipróbálni új dolgokat! Nem kell nagy dolgokra gondolni, már az is valami, ha megkóstolsz egy helyi ételt, amit még életedben nem ettél - én is ezt tettem, ettem polipot, és mennyei íze volt! Ha bátrabb vagy, próbálj egy-két vízi sportot, vagy bármi olyat, ami vonz! A lényeg, hogy a megszokottól eltérjen, mert ha kiröppensz az unalmas hétköznapi szokásokból, sokkal kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá és boldogabbá válsz. Sőt, ha ezeket elmeséled másoknak, dupla örömet nyersz!

Ne feledd, hogy önmagadra is mindig legyen időd. Társasággal mész nyaralni, de legalább 1-2 este vagy délután legyen olyan, amikor csak magaddal foglalkozol és olyan dolgokat teszel, amit te szeretnél. Én elmentem a partra fotózni. Szeretem fényképezni a tájat, megnyugtat, és csodálattal nézem meg napok múltán, hogy miket alkottam. Majd leültem a homokba, meghallgattam pár zenét, amiket imádok, miközben néztem, ahogy a sós víz mossa a partot.
Amint visszatérsz a társasághoz, kezdődhet az esti parti!
Természetesen ez sem maradhat el. Nem kell hullarészegre innod magad, a lényeg az, hogy a sötétben - természetesen némi fénynél - beszélgessetek, igyatok egy-két pohár alkoholt a könnyebb ellazulás miatt. Általában ilyenkor merülnek fel a régi emlékek, amiket mindig jó érzés újra átélni.

Mit NE csinálj nyaralás alatt?
Ne hanyagold a testmozgást!
Ezzel nem azt mondom, hogy menj el minden reggel futni, hanem azt, hogy ha már medence közelében vagy, ússz is! Az úszás amúgy is jót tesz a gerincnek és az egész testedet átmozgatja, ami soha nem árt. Emellett rengeteget sétálj, ami azért is jó, mert így mindent meg tudsz nézni közelről, amit csak szeretnél. Ha autóval mész, gyorsan elhaladsz az érdekes dolgok mellett, és még el is lustulsz. Egy kellemes esti séta után pedig sokkal jobban fogsz aludni.

Ne legyél a szálláson egy egész napig!
Természetesen az más, ha egy 5* hotelben vagy, és ott maradsz, mert van egy hatalmas medence. Én arra gondoltam, hogy ne gubbassz a szobában! Egy ebéd utáni pihenés még belefér, de ha már nyaralni mész, akkor élvezd a számodra ismeretlen környezetet és fedezz fel új dolgokat!

Ne legyen monoton!
Arra figyelj, hogy ne legyen minden nap ugyanaz a program! Mindig legyen egy olyan napszak, amikor valami mást csináltok. Például egyik nap elmentek vásárolni, a másik nap pedig túrázni. Így rengeteg új élménnyel gazdagodtok!

Ne élj gyorskaján!
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nyaralás alatt hamburgert esznek pizzával, és a főtt ételt hanyagolják, ami nagyon nagy hiba! A strandon még oké a hasábburgonya, hot dog és társai, de délben vagy este egy-egy étterembe benézni se lehet rossz, ott biztosan van főtt étel is.


Remélem, hogy tetszett! Serena is érkezik majd a saját beszámolójával, nekem pedig már készülnek a következő bejegyzések - lesz szó párkapcsolatokról, a gyógyteák és a hidratálás fontosságáról, érdekes tényeiről, és még sok más izgalmas dologról.
További szép napot!

Üdv!

Üdvözlünk mindenkit a Healthy Blog nevű blogunkon!

Régóta tervezzük, hogy létrehozunk egy egészséggel foglalkozó blogot, de még eddig nem volt rá időnk a tanulás miatt. Most jött el az a pillanat, hogy leültünk, és közösen megbeszéltük, mit hogyan gondolunk.
Szeretnénk elmondani, mire számíthattok majd a jövőben, ha követtek minket!

Mit találhattok majd a blogon?
Nos, mint a neve is mutatja, egészséggel kapcsolatos bejegyzéseket fogtok találni. De ez nem azt jelenti, hogy csupa egészséges étel és a testmozgás lesz az egyetlen téma, amiről szót ejtünk. Természetesen ez is fontos, de az egészség nem csak a fizikális jólétet jelenti - fontos, hogy az ember pszichésen, vagyis lelkileg is jól érezze magát. Segítünk többféle módon, tapasztalatokat és a tudásunkat osztjuk meg veletek. Véleményeiteket örömmel fogadjuk! A menüben láthattok különböző oldalakat: Rólunk, Szépségápolás, Lelki egészség, Testedzés, Táplálkozás. Felmerülhet a kérdés, hogy a Szépségápolás mit keres egy ilyen blogon? Egyszerű: a szépségápolás megnyugtat, megtisztít és a közérzetet is javítja, ami nagyon fontos. Különböző módjai vannak, de ez majd hamarosan kiderül!

Mennyire hihettek majd az olvasottaknak?
Természetesen nem fogunk olyan dolgot megosztani veletek, amiben mi sem vagyunk biztosak, csak valahol olvastuk az interneten. Serena a tapasztalatait el tudja mondani, csodás eredményeket ért el az egészség terén. Lux pedig egészségügyi szakközépiskolában tanult, ahonnan tudását merítette, de ő is rendelkezik egészséggel kapcsolatos tapasztalatokkal. Igaz dolgokat írunk le, de ha bármiféle kétség felmerülne, nyugodtan írjatok!

Milyen gyakran jönnek a bejegyzések?
Ezt sajnos előre nem lehet megmondani, de már most tele vagyunk ötletekkel! Úgy lesz bejegyzés, ahogy az időnk engedi, de hetente legalább egyszer megpróbálunk jelentkezni.

Miért fontos nekünk az egészség?
Manapság sajnos a legtöbb tinédzsert - és felnőtt embert - nem érdekli a saját egészsége. Egy pár éve még mi sem foglalkoztunk vele annyira, viszont valami történt, ami miatt ez megváltozott. Elkezdtünk sportolni, megkóstoltunk egy-két egészséges ételt, s odafigyeltünk az idegrendszerünkre is. Ez nem ment egyik napról a másikra, hosszú idő kellett hozzá, de teljes mértékben megérte, mert most már mindketten jól érezzük magunkat a bőrünkben!

Milyenek vagyunk mi valójában?
Az edzőteremben nem találsz meg minket, a sportot inkább a szabad levegőn szeretjük. Futás, úszás az, ami főként szóba jöhet! Táplálkozással kapcsolatban is el kell mondanom, hogy nem eszünk naponta salátát, nekünk is becsúszik egy-két édesség, ami fontos a szervezetnek, de erről majd a későbbiekben bővebben beszélünk. Nem vagyunk olyanok, hogy csak egymással foglalkozunk, és a körülöttünk lévő világ nem érdekel. Átlagos tinédzserek vagyunk, járunk bulizni, hétvégén esténként soha nem tartózkodunk otthon. És higgyétek el, hogy ez is kell az egészséghez - nem a testihez, hanem a lelkihez! Szeretünk társaságban lenni. Egyszerűen csak annyi az egész, hogy a jövőnkre gondolunk, nem szeretnénk 30 évesen egészségi problémákkal küzdeni - de az egészséges életmódot soha nem késő elkezdeni!

Hamarosan jövünk az első bejegyzéssel!

Serena és Lux