Nyaralás - tökéletes relax!

Sziasztok!
Az elmúlt 2 hétben mindketten nyaralással töltöttük az időnket - sajnos külön. De ebben az a jó, hogy rengeteget tudunk egymásnak mesélni, megismerünk különböző kultúrákat, amelyeket átadunk a másiknak. Természetesen veletek is szeretnénk megosztani ezeket, miközben elmondjuk, mit csináljatok a nyaralás alatt, hogy teljesen ellazuljatok testileg és lelkileg is!
Nos, én kezdeném a nyaralásom bemutatását Horvátországgal.

Horvátország

Egyből a tengerpart jut az eszedbe, igaz? Ez nem véletlen. Horvátország gyönyörű tengerparttal van
megáldva! Az emberek barátságosak, az időjárás egyszerűen csodálatos. Séta a forró homokban és a sós tenger kellemes hangja teljesen ellazít - legalábbis kellene, de tudjuk, hogy ez nem ilyen egyszerű. Meg kell tanulni lesöpörni a válladról a stresszt!
Legyen egy döntésed: amint elhagyod a várost/megyét/országot, hagyd magad mögött a problémát. Nem nehéz, egyszerűen csak ne nézz hátra! Az elme mindenre képes, s ha már ezt eldöntöd, nagy eséllyel semmi nem tudja elrontani a nyári hangulatot.
Ugyanígy voltam. Akadt egy-két probléma, ami miatt néha még aludni sem tudtam, s amint átléptem az országhatárt, eldöntöttem, hogy a problémáim Magyarországon maradnak. Elvégre megvárnak, nem? Hát de!
Ez az első - nem túl nagy - lépés ahhoz, hogy teljes nyugalom vegyen körbe.

Mi az, ami még fontos lehet? Biztosan felmerül a kérdés, hogy ugyan miért kell minden apró részletre figyelni nyaraláskor? Elmondom, miért: mert ha egy picike probléma is megjelenik, már tönkretehet mindent.
Ha mindent meg szeretnél tenni annak érdekében, hogy a tested és lelked teljes relaxáción essen át, akkor hallgass rám, és fogadd meg a tanácsaimat! Elvégre a pihenés miatt mész nyaralni, nem?

Kezdjük a pakolással. Pár nappal előtte érdemes elkezdeni összeszedni a holmikat, amiket vinni szeretnél, így nem az utolsó pillanatban kell kapkodnod. Érdemes egy listát írni, és az alapján bepakolni. Mindennapi dolgokat is írj föl, mint a telefontöltő, mert kellemetlen tud lenni, ha fontos dolgokat felejtesz otthon, és az út közepén jut eszedbe!

Szó volt arról, hogy hagyd otthon a problémáidat. Helyettük vidd magaddal a családodat, barátaidat, szerelmedet. Lényeg, hogy olyan emberek vegyenek körül, akikkel mindig jól érzed magad!
Ne félj kipróbálni új dolgokat! Nem kell nagy dolgokra gondolni, már az is valami, ha megkóstolsz egy helyi ételt, amit még életedben nem ettél - én is ezt tettem, ettem polipot, és mennyei íze volt! Ha bátrabb vagy, próbálj egy-két vízi sportot, vagy bármi olyat, ami vonz! A lényeg, hogy a megszokottól eltérjen, mert ha kiröppensz az unalmas hétköznapi szokásokból, sokkal kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá és boldogabbá válsz. Sőt, ha ezeket elmeséled másoknak, dupla örömet nyersz!

Ne feledd, hogy önmagadra is mindig legyen időd. Társasággal mész nyaralni, de legalább 1-2 este vagy délután legyen olyan, amikor csak magaddal foglalkozol és olyan dolgokat teszel, amit te szeretnél. Én elmentem a partra fotózni. Szeretem fényképezni a tájat, megnyugtat, és csodálattal nézem meg napok múltán, hogy miket alkottam. Majd leültem a homokba, meghallgattam pár zenét, amiket imádok, miközben néztem, ahogy a sós víz mossa a partot.
Amint visszatérsz a társasághoz, kezdődhet az esti parti!
Természetesen ez sem maradhat el. Nem kell hullarészegre innod magad, a lényeg az, hogy a sötétben - természetesen némi fénynél - beszélgessetek, igyatok egy-két pohár alkoholt a könnyebb ellazulás miatt. Általában ilyenkor merülnek fel a régi emlékek, amiket mindig jó érzés újra átélni.

Mit NE csinálj nyaralás alatt?
Ne hanyagold a testmozgást!
Ezzel nem azt mondom, hogy menj el minden reggel futni, hanem azt, hogy ha már medence közelében vagy, ússz is! Az úszás amúgy is jót tesz a gerincnek és az egész testedet átmozgatja, ami soha nem árt. Emellett rengeteget sétálj, ami azért is jó, mert így mindent meg tudsz nézni közelről, amit csak szeretnél. Ha autóval mész, gyorsan elhaladsz az érdekes dolgok mellett, és még el is lustulsz. Egy kellemes esti séta után pedig sokkal jobban fogsz aludni.

Ne legyél a szálláson egy egész napig!
Természetesen az más, ha egy 5* hotelben vagy, és ott maradsz, mert van egy hatalmas medence. Én arra gondoltam, hogy ne gubbassz a szobában! Egy ebéd utáni pihenés még belefér, de ha már nyaralni mész, akkor élvezd a számodra ismeretlen környezetet és fedezz fel új dolgokat!

Ne legyen monoton!
Arra figyelj, hogy ne legyen minden nap ugyanaz a program! Mindig legyen egy olyan napszak, amikor valami mást csináltok. Például egyik nap elmentek vásárolni, a másik nap pedig túrázni. Így rengeteg új élménnyel gazdagodtok!

Ne élj gyorskaján!
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nyaralás alatt hamburgert esznek pizzával, és a főtt ételt hanyagolják, ami nagyon nagy hiba! A strandon még oké a hasábburgonya, hot dog és társai, de délben vagy este egy-egy étterembe benézni se lehet rossz, ott biztosan van főtt étel is.


Remélem, hogy tetszett! Serena is érkezik majd a saját beszámolójával, nekem pedig már készülnek a következő bejegyzések - lesz szó párkapcsolatokról, a gyógyteák és a hidratálás fontosságáról, érdekes tényeiről, és még sok más izgalmas dologról.
További szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése